Wie zijn billen brandt…

Voor mij is het ondernemerschap een prachtig leerproces. Zo werd ik een aantal jaren geleden gebeld door de eigenaar van een Duits concern. Hij wilde zijn producten op de Nederlandse markt introduceren en was op zoek naar iemand die de verschillende productbrochures van zijn  bedrijf kon vertalen naar het Nederlands. Via via had hij gehoord dat ik onder andere werkzaam ben als vertaler Duits.

Blij verrast met deze mooie aanbeveling uit mijn netwerk nam ik de opdracht aan… Echter, in mijn enthousiasme had ik de te vertalen teksten net even iets minder grondig bestudeerd dan gewoonlijk. Had ik dat namelijk gedaan, dan had ik vrijwel direct aan kunnen geven dat mijn vertaalspecialisme zich op een ander vlak begeeft. Ben ik vooral gespecialiseerd in het vertalen van algemene, commerciele en zakelijke teksten, deze opdracht bestond voor meer dan de helft uit het vertalen van technische terminologie. Nu zijn mij door mijn jarenlange ervaring in de internationale zakenwereld technische afkortingen en bewoordingen niet geheel onbekend, maar deze gingen toch echt buiten mijn boekje. En daar kwam ik tijdens het uitvoeren van de opdracht pas achter!

Omdat kwaliteit en professionaliteit van dienstverlening bij mij hoog in het vaandel staan en dit – hoe vervelend ook – duidelijk een gevalletje ‘je billen branden’ was, besloot ik meteen tot actie over te gaan en dan ook maar op de bijbehorende blaren te gaan zitten. Ik heb mijn opdrachtgever gebeld, hem uitgelegd dat ik bij het aannemen van de opdracht een inschattingsfout had gemaakt, ik daardoor niet de kwaliteit zou kunnen leveren waar ik voor sta en dat het voor zich sprak dat ik mijn uiterste best zou doen een technisch specialist te vinden die de opdracht alsnog uit zou kunnen voeren.

Nou, het was even zoeken – het technisch Duits bleek zelfs voor sommige specialisten te technisch te zijn- maar uiteindelijk is het gelukt met als resultaat een nieuwe vakgenoot in mijn netwerk, een hele tevreden opdrachtgever én een ondernemer die weer een stukje wijzer is geworden!

 

Tot slot: “Don’t forget to wear your smile today; it’s one size and fits all!!”

 

Met ondernemende groet,

 

Anne Marie Westra-Nijhuis

project & event manager| communicatieprofessional| marketeer

 

 

and tagged , , , , . Bookmark the permalink. Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

Post a Comment

Your email is never published nor shared. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*
*

Powered by WordPress.